Túra a piros kereszt jelzésen, Felfőfarkasdtól a Péteri Horgásztóig

December közepén viszonylagosan kedvező időjárási körülmények mellett egy kellemes és egyben hasznos túra résztvevői voltunk Felsőfarkasd és a Péteri Horgásztó túraútvonalon. Dr. Rajczy Miklós és baráti köre a monori vasútállomásra érkezett, innen busszal mentünk Felsőfarkasdra, lényegében az ebben az évben létrehozott túraútvonalunk végpontjára. A latyakos induló szakasz leküzdése érdekében a túra egy kupica pálinka elfogyasztásával és a GPS rendszerek beüzemelésével indult. Azon túl, hogy egy kellemes túranap részesei lehettünk, a túra során felvettük az útvonal track-jét abból a célból, hogy más túrázást kedvelők számára is elérhetővé és megismerhetővé tegyük turistautunkat. Utunk a jelzések mentén Tetepusztán keresztül a monori strázsahegy irányába vezetett. Az úton módunk volt kinthagyott othello szőlő, kökény eszegetésre és nem utolsó sorban gomba gyűjtésre. Kellemes beszélgetés és gyaloglás közepette érkeztünk meg a monori Forrás-völgybe, egy kirándulásra, piknekezésre is kiválóan alkalmas helyre. Innen utunk az Ezer Pince Szőlészeti és Borászati Tanösvény érintésével a strázsahegyi Szent Orbán térig folytatódott, amely lényegében a tanösvény és egyben a turistaút egyik kiinduló pontja is (a kiinduló ponthoz a monori vasútállomásról a piros négyzet jelzéssel Monor központját érintve juthatunk ki). Ezt követően a túracsapat Kugel György invitálására, disznótoros pinceebédre és borkóstolásra volt hivatalos. Egy pinceebéd után sosem könnyű újból nekiindulni a túrának, de mi megtettük. Utunk a tanösvény útvonalán folytatódott, a borús idő ellenére a kilátóról szép kilátás nyílott a Strázsahegyre és Monor környékére. Innen már ismételten a turistaúton a szőlők és pincék között folytatódott utunk egészen a Péteri Horgásztóig. Itt egy közös kézfogással, a szokásos rituálé keretében köszöntünk el egymástól. Reméljük, hogy ez a túra csak a kezdet volt és mielőbb viszontláthatjuk csapatot Monoron.